ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ
Αγαπητοί γονείς και καλοί μας μαθητές,
Είναι αλήθεια ότι όλοι μας ζούμε πρωτόγνωρες στιγμές, αναπάντεχα γεγονότα και εξελίξεις που έχουν γεννήσει πολλά και διαφορετικά συναισθήματα. Σε τέτοιες καταστάσεις χρειάζεται να ενεργοποιούμε όλα μας τα ψυχικά αποθέματα (άνθρωποι, δραστηριότητες, ενέργειες θετικές, σκέψεις και προσωπικά χαρακτηριστικά που βοηθούν). Μερικά από αυτά μπορεί να είναι τα εξής:
- Ένα καλό υποστηρικτικό πλαίσιο από φίλους και συγγενείς, μια καθημερινή επικοινωνία με αγαπημένα πρόσωπα. Είτε μέσω απλής τηλεφωνικής σύνδεσης είτε μέσω βιντεοκλήσης ελάτε όσο πιο συχνά μπορείτε τόσο εσείς όσο και τα παιδιά σας με όσους σας κάνουν καλό να βλέπετε και να ακούτε.
- Ένα καλό υποστηρικτικό πλαίσιο θέλουμε να είμαστε και εμείς για εσάς, τους μαθητές του σχολείου μας και τους γονείς αυτών. Το σχολείο μας, το ΕΕΕΕΚ Αργολίδας, και όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό θα σταθεί αρωγός σας σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.
- Η εξήγηση με απλό τρόπο στα παιδιά σας ότι η καθημερινότητα έχει αλλάξει και πως χρειάζεται να μείνουμε όλοι σπίτι για να είμαστε καλά γιατί υπάρχει μια αρρώστια που δεν πρέπει να κολλήσουμε. Σε πιο μικρά παιδιά και στα παιδιά με νοητική υστέρηση και αναπτυξιακές διαταραχές, μπορείτε να δώσετε παραδείγματα, όπως και ότι και άλλοι άνθρωποι με συγκεκριμένα ονόματα είναι μέσα στο σπίτι. Μπορείτε να τους δείξετε από το παράθυρο πως δεν υπάρχει κυκλοφορία, όπως υπήρχε πριν. Ακόμα και ένα παραμύθι που κυκλοφορεί σχετικά με τον συγκεκριμένο ιο μπορεί να σας φανεί χρήσιμο "ένας ιός με κορώνα".
- Η διαβεβαίωση στα παιδιά πως όταν περάσουν κάποιες μέρες και εβδομάδες σιγά θα γυρίσουν πάλι πίσω στο σχολείο και οι γονείς στις δουλειές τους.
- Η δημιουργία ενός μηνιαίου και ενός ημερήσιου προγράμματος. Οπτικοποιήστε τις πληροφορίες, χρησιμοποιείστε διαφορετικά χρώματα και συγκεκριμένες λέξεις και εικόνες για να οργανώσετε την σκέψη τους, την συμπεριφορά και τα συναισθήματα τους.
- Η υπενθύμιση ότι το πρόγραμμα και η διατήρηση μιας καθημερινής ρουτίνας μειώνει τα επίπεδα άγχους, ανασφάλειας για το εγγύς και μακρινό μέλλον, αλλά και δεσμεύει θετικά τα παιδιά ακόμα και να υπομείνουν πιο δύσκολες ώρες και γεγονότα, περιμένοντας την στιγμή που θα κερδίσουν, βάσει του προγράμματος, αυτό που τα ευχαριστεί (όπως, παιχνίδια στο διαδίκτυο, μουσική, βίντεο και σειρές στην τηλεόραση).
- Η δημιουργικότητά σας και η πρόσκληση στα παιδιά να συμμετέχουν μαζί σας σε ευχάριστες δραστηριότητες. Πολύ βοηθητικό είναι η διαδικασία ζυμώματος (πλάστε με το ζυμαράκι και γευτείτε ένα ζεστό ψωμάκι). Παίξτε όσο μπορείτε με πλαστελίνες, μπάλα, φτιάξτε κατασκευές με απλά υλικά και χαρτόνια. Ζωγραφίστε μαζί τους, αλλά και μόνα τους και μετά διακοσμείστε το δωμάτιό τους με ό,τι έχουν φτιάξει. Ζητήστε τους να ζωγραφίσουν μια ζωγραφιά δώρο για όσους αγαπούν, να την φωτογραφήσετε με το κινητό και να την στείλετε μέχρι να έρθει η ώρα που θα την δώσουν από κοντά.
Με αγάπη και σκέψη, η κυρία Πετρούλα Μερμίγκη (σχολική ψυχολόγος)
Μπορείτε να δείτε και να αποθηκεύσετε το υλικό αυτό στον υπολογιστή σας πατώντας εδώ.
Αγαπητοί μας γονείς και καλά μας παιδιά γειά σας!
Χρόνια πολλά και Χριστός Ανέστη!
Εύχομαι να γευτήκατε το Πάσχα λαχταριστά κουλουράκια και τσουρέκια, να τσουγκρίσατε τα κόκκινα αυγά και να βγήκατε νικητές! Σκέφτηκα πόσο σημαντικό είναι να απασχολούνται δημιουργικά τα παιδιά και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας μαζί. Ένας ιδανικός τρόπος αποτελούν οι πάσης φύσεως κατασκευές και τα παιχνίδια ρόλων. (συνέχεια...)
Εύχομαι να γευτήκατε το Πάσχα λαχταριστά κουλουράκια και τσουρέκια, να τσουγκρίσατε τα κόκκινα αυγά και να βγήκατε νικητές! Σκέφτηκα πόσο σημαντικό είναι να απασχολούνται δημιουργικά τα παιδιά και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας μαζί. Ένας ιδανικός τρόπος αποτελούν οι πάσης φύσεως κατασκευές και τα παιχνίδια ρόλων. (συνέχεια...)
Μπορείτε να δείτε και να αποθηκεύσετε όλο το 2o γράμμα στον υπολογιστή σας πατώντας εδώ.
Αγαπητές μας μητέρες,
Με αφορμή τον εορτασμό της ημέρας της μητέρας (την Κυριακή 10 Μαΐου 2020), δεν μπορούσα να μην σας σκεφτώ...Σκέφτηκα τον δικό σας αγώνα, τις δικές σας εμπειρίες, αλλά και της μαμάς μου και τις δικές μου, ούσα μητέρα 2 μικρών παιδιών. Μας αφιερώνω το υπέροχο ποίημα του Γεωργίου Βιζυηνού. Σας σέβομαι και εύχομαι αυτές τις δύσκολες μέρες αρχικά του εγκλεισμού λόγω κορωνοϊού και τώρα της μεταβατικής φάσης να είστε υγιείς, ψύχραιμες και δημιουργικές!
Με εκτίμηση Πετρούλα Μερμίγκη (Σχολική Ψυχολόγος)
Η μητέρα
Πώς να πειράξω τη μητέρα να κάμω εγώ να λυπηθεί,που όλη νύχτα κι όλη μέρα για το καλό μου προσπαθεί;
Πώς ν’ αρνηθώ ή ν ‘ αναβάλω ό,τι ορίζει κι απαιτεί,
αφού στη γη δεν έχω άλλο κανένα φίλο σαν αυτή;
Αυτή στα στήθη τα γλυκά της με είχε βρέφος απαλό,
με κάθιζε στα γόνατά της και μ’ έμαθε να ομιλώ.
Αυτή με τρέφει και με ντύνει όλο το χρόνο που γυρνά,
και δίπλα στη μικρή μου κλίνη, σαν αρρωστήσω ξαγρυπνά.
Αυτή σαν πέσω και χτυπήσω φιλά να γειάνει την πληγή.
Αυτή, τι πρέπει να αφήσω και τι να κάμω μ’ οδηγεί.
Πώς το λοιπόν τέτοια μητέρα να κάμω εγώ να λυπηθεί,
που όλη νύχτα κι όλη μέρα για το καλό μου προσπαθεί;
Μπορείτε να δείτε και να αποθηκεύσετε το 3o γράμμα στον υπολογιστή σας πατώντας εδώ.
- Δείξτε τις φωτο στα παιδιά
- Ζητήστε τους να σας πουν πώς μπορεί να νιώθει κάθε φατσούλα
- Στα παιδιά με λιγότερο αναπτυγμένο λόγο, ζητήστε να σας δείξουν κάθε φορά μια φατσούλα με ένα συγκεκριμένο συναίσθημα
- Εκτυπώστε τις φωτο και κολλήστε μαζί με το παιδί σας μια φατσούλα στο ελεύθερο σώμα
- Όσα παιδιά μπορούν, ας γράψουν και κάτω από κάθε φατσούλα το συναίσθημα που εντοπίζουν,
αλλά και το γιατί μπορεί κάθε φορά κάποιος να αισθάνεται με αυτό τον τρόπο.
- Στο επόμενο αρχείο χρειάζεται λίγη σκέψη για όσα παιδιά μπορούν να γράψουν
- Και στο τελευταίο αρχείο χρειάζεται συγκέντρωση προσοχής και εύρεση των κρυμμένων συναισθημάτων για όσα παιδιά μπορούν να διαβάσουν και να αναγνωρίσουν γράμματα και συλλαβές
Με εκτίμηση, η κυρία Πετρούλα (Σχολική Ψυχολόγος)
- Ζητήστε τους να σας πουν πώς μπορεί να νιώθει κάθε φατσούλα
- Στα παιδιά με λιγότερο αναπτυγμένο λόγο, ζητήστε να σας δείξουν κάθε φορά μια φατσούλα με ένα συγκεκριμένο συναίσθημα
- Εκτυπώστε τις φωτο και κολλήστε μαζί με το παιδί σας μια φατσούλα στο ελεύθερο σώμα
- Όσα παιδιά μπορούν, ας γράψουν και κάτω από κάθε φατσούλα το συναίσθημα που εντοπίζουν,
αλλά και το γιατί μπορεί κάθε φορά κάποιος να αισθάνεται με αυτό τον τρόπο.
- Στο επόμενο αρχείο χρειάζεται λίγη σκέψη για όσα παιδιά μπορούν να γράψουν
- Και στο τελευταίο αρχείο χρειάζεται συγκέντρωση προσοχής και εύρεση των κρυμμένων συναισθημάτων για όσα παιδιά μπορούν να διαβάσουν και να αναγνωρίσουν γράμματα και συλλαβές
Με εκτίμηση, η κυρία Πετρούλα (Σχολική Ψυχολόγος)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου